Mitt liv med Katapult

Direktlänk till inlägg 8 april 2011

De finaste ögonen

Av Nicoline Arvidsson - 8 april 2011 23:01

Putte, katapult, Bulten, Putte-panik, putte-poo, bäbis, älskling....ja, kärt barn har många namn.


Du är bara för bra för att vara sann. Jag önskar så innerligt att du hade en annan kropp, en kropp du förtjänade, en kropp där du kunde få springa fort, hoppa högt, jaga alla löv i världen och bara få vara lycklig. Att se dig i ögonen och se hur mycket du vill gör ont när jag vet att det inte går. Kunde jag trolla eller om jag bara fick en önskan uppfylld, så skulle du och jag göra precis det vi gjorde för 4 månader sedan, gå i skogen, leka, gå promenader, träna lydnad och bara njuta av varandras sällskap. Du är det bästa jag gjort. Kan inte komma på någonting som har varit så roligt, givande och bara helt rätt. Det är en helt sjuk känsla jag får när du tittar mig i ögonen samtidigt som jag ser hur hela du ler. Jag smälter inombords och bara njuter av personligheten som bara lyser igenom. Bandet vi har fått under dina 6 månader hos mig är obrytbart. Jag litar på dig och du på mig. Vi är ett team och jag älskar dig ovärderligt mycket. Jag vill alltid ha dig vid min sida. <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nicoline Arvidsson - 25 augusti 2011 14:21

Nu var det länge sedan jag skrev något i bloggen. Framstegen jag skrev om att jag hoppades skulle komma, kom !!   Putte är nästan haltfri och mår bra. Vi har smått börjat träna mer lydnad på brukshundklubben och jag kan ha honom lös bland de and...

Av Nicoline Arvidsson - 3 juni 2011 14:12

...ett ljud av tuggande! Vaknade och tittade ner och såg Putte som helt nöjd bara bet sönder mina nya skor!! :O Inte bästa sättet att försöka väcka matte på kanske :)   Putte och jag var ute 1 ½ timme i solen förrut. Skönt med tanke på att man so...

Av Nicoline Arvidsson - 27 maj 2011 21:05

Nu kan jag konstatera att det är en mycket mycket smart hund jag har. Idag har jag lärt honom att plocka undan efter sig, vilket kan vara användbart. ? :D Nu när man inte kan aktivera honom så mycket fysiskt så får man ju gå på det mentala istället...

Av Nicoline Arvidsson - 15 maj 2011 18:24


Hoj!   Idag har det hänt en del. Imorse kom Ricky och vi tog en fika och mulle på det, jag vann :D   Sen åkte jag och farfar och hälsade på farmor på sjukan och så kom även pappa och carro. När jag kom hem blev det lite käk och tvätta.   ...

Av Nicoline Arvidsson - 15 maj 2011 00:24

I fredags skrev jag tenta i omvårdnadsvetenskap. Det var lite kämpigt att ta sig dit för jag började bli sjuk, med ont i halsen och feber, men det kändes bra för jag svarade på alla frågor och tyckte jag fick med det väsentligaste. Igår blev det tidi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad eller två


Skapa flashcards