Mitt liv med Katapult

Alla inlägg under april 2011

Av Nicoline Arvidsson - 27 april 2011 16:25

Igår var jag och Putte på Norsholm och simmade lite. Det gick väldigt bra! Han simmade lugnt och sprattlade knappt något i vattnet. Idag är han lite stel, men det hör väl till. Jag hoppas han blir helt bra snart, så vi kan springa i skogen igen!  

Av Nicoline Arvidsson - 26 april 2011 17:08

Hon ville känna sig respekterad och älskad, ville ta plats och ville vara någon. Hon är en familjemedlem, någon som alla älskar. Hon gillade inte alla, bara de närmsta. För henne är man någon speciell, och om inte, då kan du gå. Det kvittar hur du ler mot henne, det kvittar hur mycket godis hon får. Hon håller sina nära nära, och hon låter dig aldrig gå. Att springa och spåra, det hade hon i blodet, det var hennes sak, att hon hade tak över huvudet det var en annan sak. Att ha en matte och en husse som älskade så, betydde allt för henne, det är så få som får.

Att en hund kan betyda så mycket, är inte många som förstår, och när de en gång försvinner, svider det så. Men bilden utav dig försvinner aldrig bort, den tid du var här var alltför kort. Vi saknar dig Doriz och vi hoppas du har det bra. Du är hos Diezel nu och jag hoppas ni leker för fullt. / Nicoline, Marcus och Putte 

Av Nicoline Arvidsson - 24 april 2011 10:57

They say memories are golden.

Well, maybe that is true.
I never wanted memories
I only wanted you.

A million times I needed you,
A million times I cried.
If love alone could have saved you,
You never would have died.

In life I loved you dearly,
In death I love you still.
In my heart you hold a place
No one could ever fill.

If tears could build a stairway,
And heartache make a lane.
I'd walk the path to heaven,
And bring you home again.

Our family chain is broken,
And nothing seems the same.
But as God calls us one by one,
The chain will link again.


         


Av Nicoline Arvidsson - 16 april 2011 15:35

Dagen har varit skön. Lade spåren och så lite fika. Följde med Sussie när Bina spårade och hon var duktig! Putt fick en mini-leta-ruta i den stora rutan, men det gick inget vidare...han var alldeles för uppjagad och det gick inte att lugna ner honom...Men nu är han trött ialafall efter 5 timmar i skogen :)


Ikväll blir det plugg och lite tv-mys med min putti. <3

Av Nicoline Arvidsson - 15 april 2011 17:17

Måste man falla så djupt i poolen för att kunna sparka sig upp igen? Det känns som att det är precis det jag har behövt gjort. Känner mig trött emotionellt och fysiskt, men tror det är hjärnan som fått mest stryk av alla tankar och funderingar.

 

Dagen har vairt måttligt intessant. Migrän igår, men envis som jag är så åkte jag ändå och tränade. Slutade med att jag inte har sovit så mycket inatt och var tvungen att gå upp 7.00 för att lämna bilen till verkstaden. Det jag inte tänkt på innan var hur jag skulle komma därifrån, detta kom jag på när jag stod utanför...utan bil. Men jag fick mig en morgonpromenad hem och det är väl alltid trevligt? Blir ju inte så mycket av den varan numer. Lagad bil och så åkte Husse, matte och Putt till skogs. En 10 minutare och så hem igen. Har nu varit och handlat varor till kvällens gourmé. Ikväll står hamburgare på menyn. Gott! har även inhandlat en cider till mig själv, hör och häpna. . Självklart även coca cola. =)


Sussie ringde förrut och undrade om jag hade lust att hänga med på spårning imorgon och vem tackar nej till det?! Jag blir skitglad och ser fram emot det massor! Putt får självklart följa med, även om han kanske inte kan röra sig så mycket. Titta är också roligt! :)


Nu ska jag se om inte min cider har blivit kall :) Gókväll!



Av Nicoline Arvidsson - 9 april 2011 14:51

Idag kände vi att vi ville ut, bara ut från lägenheten som är som vår fångplats just nu. Så känns det. Vi tog med Putte ut och åkte till Oskarshällsbacken. Han fick vara i skogen, och gissa om han var glad. Tror inte han slutade vifta på svansen nångång. LYCKA! Satte oss och tog en fika och putt satt/låg och njöt, kollade in folk och åt kottar! :) Gick ner till sjön och det var också populärt! Doriz och Mia var med och Putte älskar verkligen Doriz!

 

          En härlig dag tillsammans med min härliga hund.


Av Nicoline Arvidsson - 8 april 2011 23:01

Putte, katapult, Bulten, Putte-panik, putte-poo, bäbis, älskling....ja, kärt barn har många namn.


Du är bara för bra för att vara sann. Jag önskar så innerligt att du hade en annan kropp, en kropp du förtjänade, en kropp där du kunde få springa fort, hoppa högt, jaga alla löv i världen och bara få vara lycklig. Att se dig i ögonen och se hur mycket du vill gör ont när jag vet att det inte går. Kunde jag trolla eller om jag bara fick en önskan uppfylld, så skulle du och jag göra precis det vi gjorde för 4 månader sedan, gå i skogen, leka, gå promenader, träna lydnad och bara njuta av varandras sällskap. Du är det bästa jag gjort. Kan inte komma på någonting som har varit så roligt, givande och bara helt rätt. Det är en helt sjuk känsla jag får när du tittar mig i ögonen samtidigt som jag ser hur hela du ler. Jag smälter inombords och bara njuter av personligheten som bara lyser igenom. Bandet vi har fått under dina 6 månader hos mig är obrytbart. Jag litar på dig och du på mig. Vi är ett team och jag älskar dig ovärderligt mycket. Jag vill alltid ha dig vid min sida. <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad eller två


Skapa flashcards